(25 qershor): Etiketat më të mëdha rekord në botë po padisin dy inteligjencë artificiale (AI) start-upsduke marrë një qëndrim agresiv për të mbrojtur pronësinë e tyre intelektuale (IP) kundër teknologjisë që e bën të lehtë për njerëzit të gjenerojnë muzikë bazuar në këngët ekzistuese.
Shoqata e Industrisë së Regjistrimit të Amerikës (RIAA) tha se ngriti dy padi të hënën kundër Suno AI dhe Uncharted Labs Inc, zhvilluesi i Udio AI, në emër të Universal Music Group NV, Warner Music Group Corp dhe Sony Music Entertainment. Ankesat pretendojnë se kompanitë po trajnojnë në mënyrë të paligjshme modelet e tyre të AI për sasi masive të regjistrimeve zanore të mbrojtura nga të drejtat e autorit.
RIAA, një grup tregtar për etiketat diskografike, po kërkon dëmshpërblim deri në 150,000 dollarë amerikanë (RM705,638) “për punë të shkelur”. Kjo mund të arrijë në miliarda dollarë.
“Komuniteti i muzikës ka përqafuar AI dhe ne tashmë jemi në partneritet dhe bashkëpunuar me zhvillues përgjegjës për të ndërtuar mjete të qëndrueshme të AI të përqendruara në krijimtarinë njerëzore që vendosin artistët dhe kompozitorët në krye,” tha Mitch Glazier, shefi ekzekutiv i RIAA. deklaratë. “Por ne mund të kemi sukses vetëm nëse zhvilluesit janë të gatshëm të punojnë së bashku me ne. Shërbimet e palicencuara si Suno dhe Udio që pretendojnë se është ‘e drejtë’ të kopjosh veprën e jetës së një artisti dhe ta shfrytëzosh atë për përfitimin e tyre pa pëlqimin ose pagesën, e kthejnë mbrapsht premtimin për inteligjencë artificiale të vërtetë inovative për të gjithë ne.”
Suno dhe Udio janë ndër një prodhim të ri të start-ups që përdorin AI gjeneruese për të automatizuar procesin e krijimit të muzikës. Njerëzit mund të shkruajnë një mesazh të shkurtër me shkrim, si “një këngë elektro-pop për luleshtrydhet”, dhe softueri nga secila kompani do të nxjerrë muzikë me tingull njerëzor në sekonda. Në mënyrë që të ndërtojnë sistemet e tyre të AI, kompanitë duhet së pari të trajnojnë softuerin e tyre në grupe të mëdha të dhënash, të cilat mund të përbëhen nga shumë miliona pjesë individuale të informacionit.
Teknologjia e Suno është “transformuese” dhe është “projektuar për të gjeneruar rezultate krejtësisht të reja, jo për të memorizuar dhe rigurguar përmbajtjen para-ekzistuese”, tha në një deklaratë bashkëthemeluesi dhe CEO Mikey Shulman. Kjo është arsyeja pse kompania nuk i lejon përdoruesit të përfshijnë emrat e artistëve muzikorë në kërkesat e tyre të shkruara kur krijojnë këngë, shpjegoi ai.
“Ne do të kishim qenë të lumtur t’ua shpjegonim këtë kompanive diskografike të korporatave që ngritën këtë padi (dhe në fakt, ne u përpoqëm ta bënim këtë), por në vend që të bënim një diskutim me mirëbesim, ata i janë rikthyer librit të tyre të vjetër të lojërave të udhëhequr nga avokatët. ” tha ai.
Udio nuk iu përgjigj një kërkese për koment.
E themeluar në vitin 2022, Suno me bazë në Kembrixh, Masaçusets lëshoi për herë të parë softuerin e saj të krijimit të muzikës vitin e kaluar dhe mblodhi 125 milionë dollarë në maj. Udio, i nisur nga ish-kërkuesit dhe inxhinierët e Google DeepMind dhe me qendër në Nju Jork, prezantoi një version “beta” të softuerit të tij në prill dhe mblodhi 10 milionë dollarë fonde. Të dyja i lejojnë përdoruesit të bëjnë disa këngë falas, ndërsa ofrojnë gjithashtu abonime mujore për ata që duan të krijojnë më shumë.
Sfida ligjore nga industria e muzikës është vetëm shembulli më i fundit i përplasjes së teknologjisë me industritë krijuese, pasi AI gjeneruese përdoret gjithnjë e më shumë për të prodhuar të gjitha llojet e përmbajtjeve. Kompanitë si Midjourney, OpenAI dhe Stability AI ndërtuan modelet e tyre të AI që gjenerojnë media me grupe të dhënash që tërheqin imazhe nga i gjithë interneti. Ndërsa ata argumentojnë se praktika mbrohet sipas doktrinës së përdorimit të drejtë të ligjit amerikan për të drejtën e autorit, ajo ka çuar në zemërim dhe padi.
Në industrinë e muzikës, artistët dhe etiketat e shohin AI si një kërcënim potencial ekzistencial. Qindra muzikantë, duke përfshirë Billie Eilish, Miranda Lambert dhe Aerosmith, nënshkruan një letër të hapur në prill përmes Aleancës jofitimprurëse Artist Rights Alliance, duke u kërkuar zhvilluesve të AI, kompanive të teknologjisë dhe të tjerëve që të ndalojnë përdorimin e AI “për të shkelur dhe zhvlerësuar të drejtat të artistëve njerëzorë”. Në të njëjtën kohë, kompanitë diskografike po përpiqen të balancojnë potencialin krijues të teknologjisë së shpejtë, duke mbrojtur gjithashtu të drejtat e artistëve dhe fitimet e tyre.
“Ka edhe premtim dhe rrezik me AI,” sipas ankesës kundër Udio. “Ndërsa dalin mjete më të fuqishme dhe të sofistikuara të AI, aftësia e AI për t’u gërshetuar në proceset e krijimit, prodhimit dhe shpërndarjes së muzikës rritet. Nëse zhvillohen me lejen dhe pjesëmarrjen e pronarëve të të drejtave të autorit, mjetet gjeneruese të AI do të jenë në gjendje të ndihmojnë njerëzit në krijimin dhe prodhimin e muzikës së re dhe inovative.”
Por të njëjtat mjete, nëse nuk përdoren me përgjegjësi, rrezikojnë gjithashtu të krijojnë “dëm të pariparueshëm” për artistët, etiketat dhe industrinë, “duke ulur në mënyrë të pashmangshme cilësinë e muzikës së re në dispozicion të konsumatorëve dhe duke pakësuar kulturën tonë të përbashkët”.
As Suno dhe as Udio nuk do të thoshin se për çfarë janë trajnuar saktësisht sistemet e tyre të AI kur pyeten nga News Bloomberg ne prill. Bashkëthemeluesi dhe CEO i Udio, David Ding tha se kompania përdori të dhëna të disponueshme publikisht nga interneti.
“Ne përpiqemi ta hedhim rrjetën tonë sa më gjerë që të jetë e mundur, në mënyrë që të përfaqësojmë të gjitha traditat e ndryshme të muzikës në modelin tonë,” tha Ding në atë kohë.
Shulman tha në prill se të dhënat e trajnimit janë, në një farë mënyre, edhe më të rëndësishme sesa mënyra se si kompania ndërton softuerin e saj të AI, “kështu që ne po e ruajmë me kujdes atë sekret”. Shulman tha gjithashtu se praktikat e Suno janë “ligjore” dhe “mjaft në përputhje me atë që njerëzit e tjerë po bëjnë”.
‘Jo shumë e ngjashme’
Muzika e krijuar me shërbimet, ndonjëherë, mund të tingëllojë jashtëzakonisht e ngjashme me muzikën me të drejtë autori. Ed Newton-Rex, CEO i organizatës jofitimprurëse Fairly Trained, e cila ofron certifikim për modelet e AI të trajnuar mbi të dhëna të licencuara, tha se e kishte të lehtë të gjeneronte një mori melodish duke përdorur softuerin e të dy kompanive që tingëllojnë shumë si artistë si p.sh. Queen, Abba, Oasis, Blink-182 dhe Ed Sheeran.
Në paditë e së hënës, RIAA pretendon se etiketat autentike të producentëve shfaqen në disa nga muzikat që dalin nga Suno dhe Udio dhe se njerëzit që përdorin shërbimet kanë gjeneruar tinguj shumë të ngjashëm me këngët e shumta të bëra nga artistët, duke përfshirë The Temptations’ Vajza imeDita e Gjelbër Idiot Amerikan, dhe Mariah Carey’s Gjithçka që dua për Krishtlindje. Ata kanë prodhuar gjithashtu vokale që nuk dallohen nga artistët e famshëm të regjistrimit, duke përfshirë Lin-Manuel Miranda, Bruce Springsteen dhe Michael Jackson, sipas RIAA.
Shulman tha se Suno po mendon se si të kompensojë përfundimisht artistët muzikorë për punën e tyre, por se “për momentin, thjesht nuk ka asnjë mënyrë të mirë për ta bërë këtë”.
“Ne punojmë shumë ngushtë me avokatët për t’u siguruar që ajo që po bëjmë është ligjore dhe standarde industriale,” tha ai në prill. “Nëse ligji ndryshon, padyshim që ne do të ndryshonim biznesin tonë në një mënyrë ose në tjetrën.”
Industria e muzikës synon të dalë përpara teknologjisë para se të jetë tepër vonë dhe tashmë ka vënë AI start-ups me njoftim.
Krahu botues i muzikës i UMG paditi Anthropic, një kompani gjeneruese e AI, në tetor të vitit të kaluar për pretendime të ngjashme, të fokusuara veçanërisht në kopjimin e pretenduar të teksteve. Në maj, Sony Music u dërgoi një letër më shumë se 700 kompanive të AI dhe shërbimeve të transmetimit duke i paralajmëruar ata që të mos përdorin materialin me të drejtë autori të labelit pa leje dhe licencim të qartë. Ai tha se kishte arsye të besonte se përmbajtja e tij ishte përdorur tashmë për të trajnuar, zhvilluar ose komercializuar sistemet e AI pa lejen e tij.
RIAA pretendon se Suno dhe Udio, qoftë përmes një investitori apo drejtuesve të brendshëm, në thelb kanë pranuar se kanë përdorur materiale me të drejtë autori për të zhvilluar modelet e tyre.
Një investitor i hershëm në Suno tha se ndoshta nuk do të kishte investuar në të start-up nëse ka pasur marrëveshje me etiketa kur ka filluar, sipas ankesës. Ai tha se mbrojtja ndaj padive është një rrezik i domosdoshëm.
Kompanitë gjeneruese të inteligjencës artificiale kanë mbrojtje të besueshme për përdorimin e drejtë për përdorimin e veprave si të dhëna trajnimi, tha Pamela Samuelson, një eksperte dixhitale e të drejtave të autorit dhe profesore e drejtësisë në Universitetin e Kalifornisë, Berkeley. Por ajo tha se gjykatat mund ta shikojnë muzikën ndryshe nga veprat e tjera si kodi kompjuterik, teksti ose imazhet.
“Lloji i të dhënave mund të ketë në të vërtetë rëndësi,” tha Samuelson. “Unë mund të shihja gjykatat të dallonin bazuar në këtë.”
Çështja kundër Suno u ngrit në Gjykatën e Qarkut të SHBA për Distriktin e Massachusetts, ndërsa çështja kundër Uncharted Labs u depozitua në Gjykatën e Qarkut të SHBA për Distriktin Jugor të Nju Jorkut.