Anga pabarazitë racore në botën e korporatave në lulëzim të kanabisit, është gjithashtu një industri e dominuar kryesisht nga meshkujt. Por një valë e re latinësh po shfaqet në komunitetin lokal të kanabisit të Çikagos, të cilët mund ta sfidojnë atë.
Pas kriminalizimit të komuniteteve me ngjyrë për konsumin e kanabisit, legalizimi i lejoi kompanitë farmaceutike me pronësi kryesisht të bardhë të fitonin miliarda. Në një nivel federal, kanabisi ende klasifikohet si një drogë e Programit I, në të njëjtën kategori si heroina dhe meta, ndërkohë që aktualisht legalizohet për përdorim rekreativ në njëzet e katër shtete në mbarë vendin. Vitin e kaluar, të ardhurat nga taksat e Illinois gjeneruan më shumë se 400 milionë dollarë taksa dhe arritën mbi një miliard dollarë në shitje.
“Bima është femër, pikë. Kështu që ka kuptim vetëm që gratë të përfaqësojnë, “tha AnaKaren Ramirez, një vendase e Gage Park, e cila themeloi AK40SEV në 2019, një markë veshjesh dhe ngjarjesh me bazë kanabisi.
Ramirez, një ëndërrimtare krenare e DACA (Veprimi i Shtyrë për Ardhjet e Fëmijërisë), tha se shumë nga mbështetësit e saj pranojnë nocionet e tyre të paramenduara për të supozuar se marka e saj zotërohet dhe menaxhohet nga një burrë, por ajo gëzon tronditjen e shembjes së këtij mashtrimi. “Unë do të takoja njerëz personalisht dhe ata do të thoshin, ‘Prisni, ju jeni AKAY40SEV? Gjatë gjithë kësaj kohe mendova se (pronari) ishte burrë”, tha ajo.
Ramirez balancon të qenit një nënë beqare e dy vajzave të vogla dhe të punojë me kohë të plotë në qeveri ndërsa menaxhon AKAY40SEV. Ajo është gjithashtu një avokate e diversitetit brenda industrisë lokale të kanabisit.
Ngjarja e parë e Ramirez u quajt Nënë Mary Xhejn, me qëllim që konsumatorët e kanabisit të sjellin nënat e tyre për të mësuar më shumë rreth përfitimeve të konsumit të kanabisit dhe për të ndihmuar në edukimin e familjeve emigrante të gjeneratës së parë.
Vanessa Cardenas dhe Victoria Cristina Ruiz, të dyja latine dhe vendase të Sheshit Logan, themeluan Rollin Rosa në 2022, një markë luksoze premium që ofron kone rozë të mbështjellë vegan-organike, jo toksike, të krijuara me një filtër të personalizuar trëndafili të kuq.
“Nuk është çdo ditë e juaja, është më shumë për njerëzit që duan diçka pak më të pasur, elegante, është një përvojë e lartë. Ne jemi të parët që krijojmë këshilla të personalizuara për filtrat e trëndafilave,” tha Cardenas, i cili është gjithashtu një Dreamer DACA.
“Nëse shihni ndonjëherë një kuti Rollin Rosa, gjëja e parë që shihni është një vajzë Brown në kopertinë, kjo është e rrallë. Nga kërcimi, është një përvojë. Ju e hapni kutinë dhe konet kanë ndarësit e tyre individualë në mënyrë që të mos shtypen. Është luksoze.”
Ata kujtuan momentin që i motivoi ata të ndiqnin përpjekjet e tyre të biznesit për të krijuar Rollin Rosa. “Ne ishim të keqinformuar se Blazy Susan ishte një kompani në pronësi të grave, prandaj ne po ua jepnim atyre biznesin tonë,” tha Cardenas. “Më pas zbuluam se nuk ishte një biznes në pronësi të grave. Ajo drejtohej nga një mashkull i bardhë dhe më pas ne menduam, ‘mirë, nëse ai mund ta bënte atë, pse nuk mundemi ne? Ne jemi në të vërtetë gra – dhe ne jemi latinë.’
Ruiz kujtoi gjithashtu se kishte rënë në seksizëm kur ajo vendosi produktet e tyre në dispanseritë në Çikago.
“Shkova në një dyqan tymi duke u përpjekur të merrja biznesin e tyre. U dhashë mostra dhe u tregova katalogun”, tha ajo. “Zoti kërkoi në mënyrë specifike të fliste me një burrë. I thashë që jam një nga pronarët, ky është një shfaqje me dy gra. Nuk ka burra që operojnë brenda kësaj kompanie dhe ai refuzoi të bënte biznes me mua për këtë arsye.”
Rollin Rosa do të festojë dy vjetorin e saj këtë verë. Ata kanë bërë një rrugë të gjatë që nga fillimi i tyre. “Ne nuk dinim asgjë për industrinë e kanabisit, nuk kishim burime,” tha Cardenas.
Tani, konet e tyre vegane janë aktualisht të disponueshme në më shumë se dispansere në të gjithë Midwest-in, së bashku me rezervimin në dyqane të zgjedhura në Nju Jork dhe Massachusetts. Ata gjithashtu do të fillojnë një partneritet me Urban Outfitters këtë muaj, duke shpërndarë produktet e tyre në mbarë vendin dhe në dyqanin kryesor në New York City.
Ndërsa gratë si Griselda Blanco dhe “Mbretëresha e Jugut” janë të romantizuara në kulturën bashkëkohore pop, gratë që punojnë brenda parametrave ligjorë të industrisë së kanabisit po përballen qartësisht me vështirësi për të qenë thjesht gra në botën e biznesit.
Latinët gjithashtu historikisht janë hiperseksualizuar ose portretizuar si të nënshtruar, ndërsa termi “marihuanë” është prodhuar nga ndjenja anti-meksikane për të fyer emigrantët.
Por një brez i ri latinësh po thyen të gjitha stereotipet dhe barrierat për të bërë të ditur se ata nuk janë këtu për t’u objektivizuar, për t’u shërbyer njerëzve apo për t’u shfrytëzuar. Ata janë këtu për të lulëzuar në mënyrë të pavarur, për të qenë të suksesshëm në industri dhe për të përfaqësuar me krenari kulturën e tyre.
South Sider Amorinda Martinez, e cila themeloi Tranquil Highs në 2019, kuron përvojat medituese mjekësore në West Loop që ofrojnë hapësirë për konsum të vetë-administruar të kanabisit. Martinez kaloi më shumë se dy dekada duke punuar në spitale dhe në role udhëheqëse brenda industrisë mjekësore. Tani ajo është e fokusuar në ofrimin e shërbimeve shëruese për komunitetin e saj.
Martinez tha se ajo beson fort në traditat indigjene të mjekësisë bimore, duke shtuar se ciklet e traumave të brezave të duruara nga komunitetet e ngjyrave mund të thyhen duke mësuar rreth praktikave shëruese para-koloniale që përfshijnë mjekësinë bimore.
“Gratë janë nderuar gjithmonë si gra mjekuese, sepse ne e mbajmë atë fuqi hyjnore femërore”, tha Martinez. “Gratë ishin ato që shpërndanin ilaçe për njerëzit e komuniteteve të tyre. Natyrisht, ne jemi njerëz intuitivë, jemi njerëz empatikë, jemi më të lidhur shpirtërisht dhe, për shkak të të gjitha këtyre gjërave, ne kemi aftësinë ta respektojmë më mirë ilaçin.”
Përvetësimi kulturor i praktikave medituese është një tjetër arsye pse Martinez mendon se puna e saj në komunitetet me ngjyra është e rëndësishme. “Njerëzit tani janë mësuar të shohin gra të bardha që bëjnë këtë punë, gra të bardha që bëjnë modalitete shërimi,” tha ajo. “Kryesisht njerëz të bardhë vijnë në hapësirën time dhe supozojnë se nuk e zotëroj atë dhe duan të dinë se ku i kam mësuar praktikat e mia. Kur u them atyre se kam mësuar nga pleqtë (dhe) gratë mjekuese, ata nuk e marrin atë për vlerën (për të cilën duhet respektuar me të vërtetë.”
Liz Marie Palomo nxit komunitetin duke u konsultuar dhe ofruar edukim mbi industrinë e kanabisit. Mota Mami, marka e alter-egos dhe stilit të jetesës së Palomo-s ofron qirinj dhe aroma me vaj esencial të injektuar, të shoqëruara me ripohime pozitive të përditshme.
Ajo e filloi karrierën e saj në industrinë e kanabisit si kujdestare dhe vazhdoi të menaxhonte tre lokacione përpara se të vendoste të linte hapësirën e korporatës dhe të bëhej e pavarur.
“Si Latina, për t’i kthyer komunitetit tuaj, ju duhet përfaqësim,” tha Palomo. “Unë isha përfaqësimi në (ato) hapësira për tias dhe tios, gjyshërit dhe gjyshërit që po përpiqeshin të gjenin një mjet alternativ për shëndetin e tyre. Ajo që ishte e bukur, ndërsa dyqani u zgjerua, unë munda të punësoja më shumë spanjollë/latinë dhe ta zgjeroja atë prani.”
Është e rëndësishme të kuptohet se ndërsa kanabisi është ende në tranzicion drejt dekriminalizimit, konsumi i tij për dekada është nxitur nga një ekonomi nëntokësore e furnizuar nga tregtarët lokalë të rrugës, të cilat gjithashtu përbëhen nga “mbretëresha të kurthit” ose tregtarë gra.
Maria, një latine që shet kanabis si ngutje anësore, tha se realiteti është se shumë konsumatorë janë ende duke blerë furnizimin e tyre nga tregtarët e nëndheshëm. Pabarazitë e vazhdueshme racore në industrinë ligjore theksojnë rëndësinë e përfshirjes së grave zezake dhe kafe në atë hapësirë, shtoi ajo.
“Unë mendoj se ne kemi nevojë për më shumë njerëz me ngjyrë, gra me ngjyrë, të zeza dhe kafe, që të përfshihen më shumë me kanabisin legal dhe ta dekriminalizojnë atë,” tha ajo. “Mendoj se është mirë ta bësh këtë ligjërisht, por mendoj se dispanserët po tatojnë. Mendoj se kjo është një arsye tjetër që miqtë e mi vijnë tek unë, përveç dispanserëve, sepse është shumë e shtrenjtë dhe, sigurisht, do të kem çmimin më të mirë.”
Këto latine besojnë fuqimisht se nëse gratë duan të bëhen legjitime pjesë e industrisë së kanabisit, ato duhet.
“Mesazhi që duam t’i dërgojmë komunitetit është nëse doni të bëni diçka dhe nëse keni një ëndërr, mos lejoni askënd t’ju ndalojë,” tha Cardenas.
Për të mësuar më shumë rreth punës së këtyre latinëve, ndiqni ato në rrjetet sociale: @akayfortysev @rollinrosaco @tranquilhighs @motamami
✶ ✶ ✶ ✶
Mateo Zapata, një fotoreporter dhe shkrimtar, është djali i emigrantëve kolumbianë dhe kilianë.