Presidenti Joe Biden nënshkroi një projekt-ligj të mërkurën që mund të ndalojë TikTok – realisht këtë herë. Pas kaq shumë fillimeve dhe ndalesave false, disa themelues të ekonomisë krijuese dhe klientët e tyre po rrotullojnë sytë. Ata e kanë kaluar këtë më parë.
“Unë mendoj se dy vjet më parë, kjo do të kishte qenë shkatërruese,” tha për TechCrunch bashkëthemeluesi dhe bashkë-CEO i Karat Financial, Eric Wei. “Tani… Eh.”
Kur krijuesit kanë sukses, startups se puna në ekonominë krijuese përgjithësisht gjithashtu ka sukses. Megjithatë, Wei nuk është veçanërisht i shqetësuar se fërkimi nga një ndalim i TikTok do të ndikonte në biznesin e tij, një Seri B startup që ofron shërbime financiare për krijuesit.
“Nëse ndërtoni produkte në startups që ndihmojnë krijuesit të fitojnë para, atëherë në fakt, nga një këndvështrim tregu i adresueshëm, kjo është e mirë për ju, “tha Wei. “Inkuadrimi juaj mund të jetë si, ‘TikTok është zhdukur, si krijues, ju duhet të mendoni për diversifikimin dhe si të mbështesni veten, kështu që këtu janë gjërat e XYZ që mund të bëni.’
Kërcënimi i ndalimit të TikTok duket pak si “Djali që qau ujkun”, edhe pse këtë herë është ndryshe. Ky nuk është vetëm një teatër politik në formën e seancave dëgjimore në Senat. Ky projektligj, i cili do ta detyronte ByteDance të shesë TikTok nëse nuk mund të gjejë një blerës amerikan brenda nëntë muajve, u fut përmes Dhomës dhe Senatit në tryezën e Bidenit, ku ai e nënshkroi atë në ligj.
Por peizazhi i krijuesit duket ndryshe tani sesa në vitin 2020, kur ish-presidenti Donald Trump u përpoq të ndalonte aplikacionin në pronësi kineze (dhe, ndërsa kandidon sërish për president, tani thotë se është kundër ndalimit, sepse kjo do t’i jepte edhe Metës shumë fuqi). Krijuesit e themeluar kanë pasur rreth tre vjet lëvizje ligjore dhe dy presidenca të ndryshme për të përgatitur bizneset e tyre për një botë pa TikTok.
Ndërsa Wei kalon nëpër një bisedë të madhe grupore në të cilën ai është me krijues të tjerë, ai vëren se askush nuk është shumë në panik.
“Po shikoj, dhe ka disa shaka – një djalë bën shaka, “Shpërndarjet e mia në Snapchat janë gati të shfaqen”, dhe një tjetër tha: “Le të bëjmë një skemë: kur TikTokers protestojnë kundër ndalimit të TikTok – kush është brenda?” tha ai? . “Një i tretë thotë, ‘TikTok është gati të padisë, unë kam folur me të brendshmet e tyre’ dhe një i katërti u përgjigj: ‘Ku është kokoshka ime?’
Ky nuk është rasti për të gjitha llojet e krijuesve. Wei vëren se transmetimet e drejtpërdrejta të TikTok dhe krijuesit që fitojnë para përmes TikTok Shop mund të goditen më së shumti, pasi platformat si YouTube Shorts dhe Instagram Reels nuk janë aq të investuara në ato veçori sa TikTok. Ndalimi mund të jetë gjithashtu i dëmshëm për krijuesit e orientuar politikisht, pasi Instagram Reels nuk është një alternativë e mundshme për ta – platforma në pronësi të Meta ka filluar të kufizojë shtrirjen e përmbajtjes politike. Dhe ndërsa krijuesit më të njohur në bisedën grupore të Wei janë përgatitur për këtë prej vitesh, kalimi nga TikTok mund të jetë një goditje e madhe për krijuesit më të rinj që nuk kanë ende ndjekës në platforma të shumta.
“Për të qenë i qartë, askush nuk i pëlqen, “Kjo është e mirë për ne!” tha Wei. Por sasia e kohës që u është dashur krijuesve për t’u përgatitur për këtë moment, i ka bërë ata më të përgatitur për t’i bërë ballë stuhisë.
“Kjo është diçka për të cilën është folur për një kohë shumë të gjatë, kështu që krijuesit janë të vetëdijshëm – kjo nuk është e re,” tha për TechCrunch Harry Gestetner, bashkëthemelues dhe CEO i platformës së fitimit të parave të krijuesve Fanfix. “Gjëja e dytë është se ky nuk është një ndalim brenda natës. Krijuesit kanë ende rreth një vit për të transferuar ndjekësit e tyre, kështu që unë jam optimist.”
James Jones – CEO i Bump, një tjetër kompani e shërbimeve financiare për krijuesit – po e shikon situatën paralelisht.
“Padyshim që do të ketë një efekt valëzues midis komunitetit të krijuesve si rezultat i ndalimit të TikTok,” tha Jones për TechCrunch. “Por krijuesit po përmirësohen në diversifikimin e mënyrave të fitimit të parave nëpër platforma të shumta. Këtë film e kemi parë edhe më parë në rastin e Vine, i cili i hapi rrugën TikTok për të mbushur boshllëkun që la.”
Salca sekrete e TikTok është fuqia e tij për të ndihmuar krijuesit të zbulohen – më shumë se platformat e tjera, çdokush mund të shpërthejë në faqen Për ty. Por ndërsa Instagram Reels dhe YouTube Shorts mund të ishin krahasuar me “markën e Kirkland TikTok” në vitin 2021, platformat që atëherë janë pjekur.
Në Fondin fillestar të Krijuesit të TikTok, një grup statik parash i shpërndarë midis një numri në rritje krijuesish të kualifikuar, pak njerëz po e mbështetnin veten vetëm në pikëpamjet e TikTok. Kjo ka ndryshuar vetëm kohët e fundit pasi TikTok kaloi krijuesit në Programin e tij të Kreativitetit, i cili ofron një marrëveshje më të mirë për krijuesit e kualifikuar – por jo të gjithë krijuesit po bëjnë video që i përshtaten atij programi. Pra, për ta bërë krijimin e përmbajtjes një karrierë të qëndrueshme, ata do të duhet të kalojnë gjithsesi në platforma të tjera. YouTube Shorts ka filluar të ndajë të ardhurat nga reklamat në video me formë të shkurtër, të ngjashme me Programin e saj të gjatë të Partnerëve, ndërsa Instagram Reels ka vetëm programe bonus të rastësishme dhe jo të besueshme.
Gestetner i tha TechCrunch se disa krijues me të cilët punon janë zhgënjyer gjithsesi nga TikTok.
“Problemet me TikTok kalojnë vetëm ndalimin,” tha ai. “Krijuesit shpesh heqin llogaritë e tyre në TikTok, ose ndalohen në hije, ose raportohen, dhe është shumë e vështirë të marrësh një përgjigje nga TikTok. Pra, ne i kemi trajtuar problemet atje për vite me radhë.”
Nuk është sikur platformat e tjera nuk i ndajnë këto çështje të transparencës. Por këto rreziqe e kanë bërë thelbësore që krijuesit të mos e vendosin të gjithë energjinë e tyre në një platformë.
“Pesë vjet më parë, krijuesit ishin përgjithësisht në një platformë,” tha ai. “Tani, çdo krijues ka një minimum prej tre, dhe deri në pesë, gjashtë ose shtatë platforma që ata përdorin.”
Kjo domosdoshmëri e diversifikimit shtrihet përtej platformave që përdorin krijuesit. Krijuesit gjithashtu duhet të gjenerojnë të ardhura nga një sërë burimesh, qofshin ato nëpërmjet anëtarësimeve të fansave, shitjeve të produkteve, shfaqjeve të drejtpërdrejta ose kurseve.
“Unë mendoj se në biznesin tonë, nuk do të ketë asnjë ndikim, ose potencialisht një lloj ndikimi pozitiv,” tha Gestetner. “Kjo e ndihmon rastin tonë, sepse krijuesit janë të gjithë skeptikë ndaj platformave të mëdha dhe ata nuk duan që i gjithë fitimi i parave të tyre të lidhet me një platformë të caktuar.”
Në teori, ndalimi i TikTok mund të krijojë hapësirë në treg për një tjetër aplikacion video me formë të shkurtër – ndoshta një që nuk është në pronësi të një korporate masive si Meta ose Google. Por kjo ka të ngjarë të mos krijojë një situatë tjetër si ajo që ndodhi kur Elon Musk bleu Twitter-in dhe disa aplikacione për mikroblogging u shfaqën me sa duket brenda natës.
“Unë mendoj se një shembull vërtet i mirë i kësaj është si, ju kujtohet Triller?” tha Wei. “Për një kohë, të gjithë ishim të emocionuar për këtë, si ‘Oh im zot, TikTok po largohet, le të vendosim para për Tiller!’ Por më pas të gjithë e kuptuan se TikTok nuk do të largohet. Dhe tani janë vite më vonë, dhe a flet dikush më për Triller?”
Epo, ata mund të mos flasin as për Triller, sepse kompania është një flamur i kuq në këmbë. Në çdo rast, krijuesit nuk do të kenë durimin për të investuar në një platformë të sapolindur që mund të mos zgjasë, kështu që ata do të duhet ta bëjnë këtë me Instagram, YouTube dhe Snapchat. Sidoqoftë, kjo nuk do të thotë që TikTok nuk do të mungojë.
“Unë mendoj se tifozët do të preken më së shumti në përgjithësi,” tha Gestetner. “Por unë mendoj se përvoja e Shorts dhe përvoja e Reels po bëhet shumë e mirë.”